Цей навчальний посібник із шести частин - безперечно нове слово у підручникотворенні. Уперше дбайливо й цікаво поєднано в одній книжці практичний матеріал з навчання читання і письма.
Цей посібник створений для того, щоб дитина захотіла читати і писати й відчула радість від того, що вміє це робити.
1 частина посібника призначена для добуквеного періоду навчання грамоти, 2-5 частини забезпечують буквений період, 6 – післябуквений період навчання.
Орієнтований на дітей, які мають різний рівень дошкільної читацької підготовки: для тих учнів/учениць, які навчаються читати, у матеріалі для читання використовуються тільки вивчені літери, також у посібнику вміщено тексти і завдання для дітей, які певною мірою вміють читати, щоб створити умови для організації на уроці диференційованої роботи з різними групами учнів/учениць.
Родзинкою посібника є використання нових, цікавих сучасним першокласникам текстів, компетентнісно орієнтованих завдань та завдань функціонального характеру. Автори звертаються до каналів сприйняття дитиною світу, залучають емоційну та образну пам'ять, щоб граючи, без настанов і примусу сформувати в учнів психологічну готовність до читання і письма.
Посібник звернеться до дитини, заговорить і заспіває разом з нею. У QR-кодах із посиланнями на аудіофайли вміщено тексти для слухання, озвучені професійними дикторами, мовлення яких стане взірцем для учнів/учениць. Після завершення слухання відбувається робота над виконанням завдань, які спрямовані на перевірку розуміння усної інформації.
Щоб маленькі школярі подолали існуючий у багатьох з них бар'єр у навчанні письма, автори пропонують писати спочатку друковані букви.
Особливу увагу в посібнику приділено формуванню навички письма у ліворуких дітей: зразок букви в кінці рядка на той випадок, якщо він/вона закриватиме рукою зразок, який розташований на початку рядка. Над буквами нанесено стрілочку, яка нагадує дітям (особливо лівшам) звідки починати писати букву, який елемент у букві пишеться першим.
З посібником зручно буде працювати й учителям: ураховуючи рівень розвитку читацьких і мовленнєвих умінь учнів класу, педагог самостійно визначає обсяг і частотність виконання тих чи інших завдань. Завдання до текстів подано в самому посібнику, але дрібним шрифтом, призначеним для дорослого читача.
Ми намагалися створити не просто навчальний посібник, а дитячу книжку з яскравими малюнками, мовними цікавинками, міцним патріотичним підґрунтям. Нехай вона, турботливо тримаючи за руку, веде дитину у світ української мови!